Winkelmandje

Reacties

Geen mens
heelt alleen

A Simple Mind logo
A Simple Mind is ontstaan vanuit jaren van studie, ervaring, vallen, opstaan, liefde voor mensen — en vooral vanuit de diepe overtuiging dat veel van wat wij “klachten” noemen, eigenlijk een lichaam en zenuwstelsel zijn die om veiligheid, verbinding en betekenis vragen.

Op deze pagina vind je ervaringen van cliënten die een stukje van hun proces met mij gedeeld hebben.

Niet omdat heling ontstaat uit perfecte therapie of diploma’s alleen — maar omdat echte verandering vaak voelbaar wordt in hoe veilig, gezien en begrepen iemand zich onderweg heeft gevoeld.

Voor mij gaat therapie uiteindelijk niet over “fixen”.
Maar over samen onderzoeken, vertragen, bewust worden en steeds meer thuiskomen bij jezelf.

En misschien nog wel het belangrijkste:
dat achter al deze kennis altijd een echt mens blijft zitten.
Iemand die naast je probeert te staan.
Met aandacht.
Met eerlijkheid.
Met zachtheid.
En soms met humor

Try to keep your mind simple.
— Sam

Sam is een echte reddingsboei geweest. Ze hielp me uit een volledige burn-out, op een moment dat ik emotioneel overweldigd was, lichamelijk volledig uitgeput en tegelijkertijd door de peri-menopauze ging. Dankzij Sam voelt het alsof ik mijn leven weer terug heb.

Ze hielp me begrijpen hoe mijn gedrag, manier van denken, jeugdervaringen en diepgewortelde overtuigingen hebben gevormd wie ik vandaag ben. Haar empathie en oprecht menselijke benadering maken haar begeleiding bijzonder krachtig. Er is geen vast protocol of standaardaanpak; iedere sessie wordt afgestemd op wat op dat moment werkelijk nodig is.

Wat haar werkwijze nog waardevoller maakt, is dat ze zowel met het hoofd als met het lichaam werkt. Ik leerde dat emoties zich ook in het lichaam kunnen vastzetten, en Sam heeft me geleerd hoe ik ze kan herkennen, voelen en stap voor stap kan verwerken en helen.

Ik ben haar ontzettend dankbaar voor haar begeleiding en steun.

Therapie bij Sam is als landen in een warm bad. In een veilige haven, waar je weer helemaal terug kan komen bij jezelf.

Ik ben niet ‘geheeld’ na 5 sessies, maar wel weer een stuk bewuster over mijn patronen. Sowieso heb ik nooit eerder mijn innerlijke wereld op papier gezet. Dat was mega verhelderend! Nu weet ik veel sneller: ”Oja.. Ik zit weer in mijn oude overlevingsmodus.” En dan kan ik er weer afstand van nemen en rustig bewegen naar mijn ”gezonde kant”. Het blijft oefenen hoor..

De sessies waren heel fijn. Alles mocht er zijn. Ik schreef meestal op wat ik wilde bespreken, maar vaak liet ik me gewoon leiden door wat er opkwam in de sessie. Sam voelt goed aan waar het pijnpunt ligt en wat je nodig hebt. Soms gingen we diep en kwam er veel emotie los. Soms was het wat lichter en creatief. Soms gewoon hele verhelderende gesprekken. Ik had er elke keer eigenlijk echt heel veel zin in en fietste altijd heel content weg.

Ik zou Sam aanraden als je op een zachte manier aan jezelf wil werken. No pressure, geen intens gedoe. Wel veel helderheid, compassie, goede vragen en vooral heel veel begrip. Maar verwacht ook wel dat er veel omhoog kan komen… En dat is juist mooi. Dat is waar heling zit. Sam begeleid je er goed doorheen.

Sam creëert met luchtige humor, een fijne energie en volledige aanwezigheid ruimte en veiligheid voor de dingen die spelen. 

Ze heeft een zuivere intuïtie en een zeer integere manier van handelen, waardoor het makkelijk is om de dieperliggende thema’s, patronen en daarbij komende emoties samen te onderzoeken. 

Ik kwam bij Sam omdat ik (te) snel vastliep/ bevroor als ik eigenlijk in actie moest komen en hierdoor veel in mijn hoofd bleef hangen. Door de sessies bij Sam heb ik beter geleerd dat eerst mijn zenuwstelsel zich veilig moet voelen voordat ik tot actie kan komen. Deze lichamelijke veiligheid hebben we in een aantal sessies onder de loep genomen, waardoor ik nu nu alweer beter tot handelen over kan gaan en al (voor mij) grote stappen heb gezet. Ik ben Sam zeer dankbaar voor dit inzicht en de beweging die ik hierdoor heb kunnen maken en raad haar iedereen aan, die zichzelf wil bevrijden van vastzittende patronen.